tisdag, augusti 7

Resultat och ny undersökning

Nu är min lilla undersökning angående bloggens besökare avslutad. Resultatet blev som följer:

43 % (66 personer) Hittade hit via någon annan och kommer gärna tillbaka igen (påstår de).

27 % (41 personer) hittade hit via en länk från Dn eller Svd och kommer gärna tillbaka igen (jag undrar jag om de verkligen gör det eller bara är snälla).

15 % (23 personer) kommenterar var och varannan dag! Wow, tänkt att jag har så många vänner! Jag är mållös!

7% (12 personer) läste Dn eller Svd, fick kramp i fingret och hamnade här. De kommer absolut inte tillbaka.

5 % (9 personer) hittade hit genom en miss och tycker att detta är ett otroligt olidligt svammel (jag är böjd att hålla med dem).

Sammanlagt var det 151 personer som svarade vilket är en helt otroligt hög siffra. Inte trodde jag att jag hade så många läsare!

Tack snälla för att DU svarade.

Nu finns en helt ny undersökning ( till vänster) att besvara!
(den första rösten är så klart min, vill ju få upp resultatet)

BloggRegistret.se

7 kommentarer:

Anonym sa...

Det stod noll kommentarer. måntro om jag var den som hann först.
Tack för din kommentar hos mig! Kram. Jag har bockat i till vänster!

K sa...

Jag har också röstat! Du vet nog på vad ;-)
God Natt själsfrände!

K sa...

Glömde skriva att jag också har en ny fråga. Svara gärna :-)

Elisabeth sa...

Ella...jag är "segast" i kvarteret bloggen nästan jämt.. men jag hinner liksom inte med emellanåt..! Jag har faktiskt märkt att min organisationsförmåga, som tidigare var ett liv och en förutsättning för mig, nu har dalat betydligt.. orden "sen" och "imorgon" blir allt vanligare... så mina kommentarer blir inte direkt efter klockan - hoppas det är ok?

I din nya undersökning undrar du varför man läser din blogg! Jag läser den av många olika orsaker! Din förmåga att förmedla ditt liv och din vardag är starkt och vackert! Känslan i orden ger närhet, och bokstäverna bildar det liv som du visar oss!

Du är ganska brutalt uppriktig med dig själv och dina brister... sådant kan bara ge respekt! Du har iallafall min...!

Din empati och tacksamhet lyser i dina inlägg och kommentarer.. ett ljus för många är du!

Sen ser jag ju naturligtvis en viss hemsk jämförelse.. att måsta ta sig igenom något stort, hemskt och slutgiltigt! Jag hämtar mycket tänk härifrån.. sådant som jag inte kan formulera själv.. de orden finner jag ofta hos dig..

Ville bara säga att du, och din blogg är verkliga livlinor för mig! Om man nu kan "tycka om" någon på en blogg - ja, då tycker jag verkligen om dig..!

Ha det gott..Kram..

Ella sa...

Smeden Bengt
Ja någon måste ju vara först ,)
Det var inget roligt att kommentera hos dig, jag blev så ledsen för din skull. Hoppas att sorgen lättar snart.



Magalös
,) ja jag tror jag kan gissa. Jag ska genast svara på din fråga! Så klart!


Elisabeth
Du vet att förgylla en redan solig morgon.
Tusen tack för det vackra du skriver. Jag blir ju precis tårögt. Det enda jag önskar är att du slapp se en jämförelse. Tyvärr har jag upptäckt att det finns många i bloggvärlden som man kan se likheter med, trots olikheterna. Det kan göra mig ledsen, samtidigt som det är en livlina, vi blir det för varandra liksom...

Jag ler lite åt att din organisationsförmåga dalat lite. Det är nog ingen katastrof eller? Dessutom är det nog inte så lätt att organisera sig när man lever i kaos så som du gör på sätt och vis. Även om alla hemska sjukdomar och stora livskriser innebär kaos i viss mån så kanske ditt kaos är mer bokstavligt än mitt.

Men det fina med bloggen är ju faktiskt att man kan komma och gå när man vill, hur man vill och framför allt hur OFTA (eller sällan) man vill... i morgonrock och med håret på ända som nu till exempel.

Anonym sa...

Jag kommer tillbaka å tillbaka å tillbaka. Vissa dagar flera gånger om dagen :-) Kramar...

Ella sa...

Gisan
Jag återvänder till dig också, jätteofta men jag kan ju inte alltid lämna ett meddelande *snyft*
Men jag är där, det ska du veta.