tisdag, augusti 28

Nu har det hänt!

Doktorn ringde! Mitt i ett möte som jag fick rusa ut ifrån.

Jag gillar ju inte min läkare speciellt mycket, hon är säkert väldigt duktig för det säger alla men några psykologiska talanger eller medkännande har hon absolut inte så gissa om jag började lipa när jag hörde hur sur hon lät (vilket hon iof alltid gör tycker jag så det kan vara inbillning för att jag är så rädd för det hon ska säga)! Det tog ett bra tag att fatta att hon var irriterad för att hon trodde att jag fått en tid som jag ville skjuta på eller hade avbokat. När jag lyckades förklara att det var tvärt om, att jag muntligen blivit lovad en tid i oktober, vilket var svårt för jag var full i gråt vid det laget, så blev hon riktigt arg. Hon menade på att hon uttryckligen hade sagt till att jag skulle ha en tid snarast, helst den här veckan!

Det kändes ju lugnande men någon tid fick jag inte av henne för det kunde hon inte boka in själv men jag ska visst bli uppringd av någon annan senast i eftermiddag och få besked om tiden.

Nu när det verkar som det trots allt blir snabb operation så är jag så klart inte lyckligare för det, nu börjar jag oroa mig för operationen istället. Normalt sett är det ju både en ganska vanlig och lätt operation men iget är normalt med mig så klart. Jag kommer att bli inlagd och ska stanna "några" dagar fast man normalt sett får åka hem direkt. Jag har inget emot att få stanna, det är tryggare att ha dem i närheten men samtidigt så avskyr jag ju sjukhuset vid det här laget och mår illa bara jag tänker på att stanna där. Det är helt klart svårt att göra mig nöjd....

Nu skulle vi egentligen gå ut och äta snart men... Jag tror inte jag kan äta förrän jag fått tiden... Eller kanske efter operationen.

BloggRegistret.se

10 kommentarer:

K sa...

"Kramar om!"

bollebygdsbo sa...

Ella.
Hoppas att du snart får det viktiga samtalet och att det blir snart så att du inte får väldigt många dagar att oroa dig.

Allt kommer att gå bra, det känns så.
Kram

Anonym sa...

Klart du måste äta, gumman!!! det var ju jättebra att läkaren menade det så... Tänk om du gått och väntat bara tills i oktober... Op är aldrig kul men nödvändigt!

kram på dig vännen!!!

Anonym sa...

Ändå ... försök att koncentrera dig på den ljusare sidan av det här. Lyft hakan lite och ät någonting jättegott :) Stor kram!

Anonym sa...

Åh så skönt+ att du får en tid nu...Försök att inte oroa dig i förtid. Operationen blir av och den behövs. Senkommer det bli lite lättare igen.
Passa på och gå ut och njut med din älskade man...
Jag är så glad för din skull...
upp med hakan nu Ella..=)
Kramar

Anonym sa...

Hej Ella !

Jag vill nog också vara en av dem som säger att "Det var ju bra!"... men jag vet att du är lite tveksam... Jag hoppas dock att allt faktiskt löser sig till det bästa... för även jag tror att allt kommer gå jättebra !

Sköt om dig och ha en riktigt bra kväll nu !

Varma hälsningar, Tierra

P.S. Blev glad av att läsa att du KÄNDE mina tankebanor :-)

Anonym sa...

Ja nu har jag läst igenom 2 veckors inlägg. Jag kan ju inte kommentera dem alla.
Tar det med ålder och tycker som du. Så din födelsedag, Grattis i efterskott. Du är vist bara 33 år. Jag trodde du var mkt äldre för du verkar så erfaren eller vad man säger. Så detta sista. Jag är ju sjuksköterska och om jag arbetade hos din läkare så skulle jag nog sagt ifrån till henna att vara vänlig mot sina patienter! Så hoppas jag att allt ändå blir till det bästa efter dina önskningar. En varm kram från smeden!

Ella sa...

Magalös
*Kramar som bara den!*


Bollebygdsbo
Jag hoppas att du får rätt!



Maria
Hrm... ska du säga? Som inte ens ordnat läkartid än?



Christina
Tack, jag ska försöka. ;)



Annelie
Tack söta du!



Tierra
Jo jag är ju det, som alltid. Men jag får försöka tro att det blir bra.

Men du skriver ju så att man känner ,)



Smeden Bengt
Du, det är en bedrift som heter duga att läsa igenom så många inlägg!!!
Är du syrra? Det visste jag inte. DU kanske kan komma o säga till den här doktorn? Skulle nog inte skada.

Anonym sa...

Eftersom du ställt en fråga till mig här så ska jag så här i natttimmen svara dig kort och gott att jag är en syrra och skrivit en hel del om dels
min tid som mentalskötare och vägen till leg. sjuksköt. i min smedja.
Nu har jag bara att säga godnatt med en godnatkram!

Thomas sa...

Tittar förbi lite i senaste laget... ja,ja.. du vet... liten kommentar bara... med anledning av smeden bengts kommentar... jag har också ett förflutet som sjuksköterska... faktiskt... och då jobbade jag inom cancervården...

Men, som så mycket annat... det är en helt annan och lång historia ;-)

Hoppas du får en behaglig natt !

Varma hälsningar, Tierra