söndag, augusti 19

Helt sjukt

Förresten, mitt i städningen och matlagningen måste jag bara berätta för jag kan inte få det ur tankarna...

Det hände en väldigt märklig sak på Liseberg i fredags.

Jag hade ingen handväska med, det enda jag hade i händerna var min käpp som jag fällde ihop när jag skulle åka (och helst dess emellan med för att inte fälla krokben på folk), gick det så lämnade jag den där man lägger ifrån sig prylar vid varje attraktion för det är bekvämare att ha händerna fria att hålla sig i med som bekant.

Detta är helt otroligt osannolikt men jag blev av med den! Jag lovar, och det kan de andra intyga med, att jag inte glömde den någonstans! Jag vet att man annars skulle kunna tro det så mycket som jag hatar den där vidriga saken, men jag har faktiskt insett att den är fantastiskt praktisk och i synnerhet när det är mycket folk runt mig.

Alltså, är inte det helt sjukt? Att gå iväg med en vit käpp som inte tillhör dig och som du definitivt inte behöver? För någon som behöver den hade aldrig tagit den. Jag kan inte begripa vad det är för en märklig person som gör något sådant. Jag menar, för det första, jag fattar inte varför man skulle vilja ha en sådan grej när man inte behöver den, fasen så mycket jag avskyr att behöva använda den, jag skulle aldrig frivilligt använda den ens på skämt!

För det andra, tänk om jag vore helt beroende av den? Alltså… Okej… Det är jag väl fast bara nästan…

Men vad ska någon med den till???? Jag bara kan inte begripa det… Efter det var det lika bra att åka därifrån för jag höll ju på att bli hispig av alla människor som trängdes och plötsligt inte alls brydde sig om att flytta sig för mig, som väl var så var vi ändå ganska mätta på Liseberg men ändå… Sedan att jag naturligtvis inte har någon i reserv är en helt annan historia…

BloggRegistret.se

9 kommentarer:

Anonym sa...

Låter mycket märkligt...hmmm... Jag skulle nog ringa till Liseberg och höra om käppen kommit till rätta.

Anonym sa...

Hihihi, du måste nog se till att ha ett par i reserv, du för det kan bli en modefluga av det och då kommer folk att komma och vara så fräcka att de tar den rakt under näsan på dig... Se,se bara på våra grannar ingen känsla för mitt och ditt alls, där inte.... Ha nu en bra dag!!!

bollebygdsbo sa...

Jag tror att det kan vara någon som ville passa på att skämta med att låtsas var blind.
Sådana däe knepiga människor finns det ju tyvärr överallt.

Jag antar att detta inte överskuggar det fantastiska med Göteborgsresan.

Du har ju fått en härlig helg, underbart för det är du värd.

Anonym sa...

Jaaa, du Ella; man undrar ju verkligen hur folk är funtade.
Och om de inte har några gränser.
Förmodligen ngn som tyckte att det var fräckt och det får ju tas som en liten komplimang kanske. *ler*
Men så irriterande ändå!
Kram Lallis

Ella sa...

Anonym
Ja det kanske är en bra idé. Det ska jag nog göra.


Maria
Ha ha... jättekul. Tvivlar på att det blir en modefluga faktiskt...


Bollebygdsbo
Absolut inte, det var inget jag fäste mig vid just då men så här efteråt känns det ju ganska knepigt.
Tack det samma, hoppas din helg varit underbar också för det är du med värd!


Lallis
Blä... knappast komplimang.
Men jo, visst är det lite irriterande. Mest så är jag så förvånad över att det finns sådana människor.

Anonym sa...

Fy f*n måste jag säga.. Säkert någon vill använda i dåligt syfte. Ja hoppas du har flera hemma?

Anonym sa...

Men vad knäppt! Det var nog någon ung "förmåga" som tyckte att en vit käpp var en häftig accesoar. Du kanske kan surfa runt på någon av modebloggarna. Kanske någon bloggar om helgens fynd. ;)

Anonym sa...

Har du ringt?;)
Jag vill inte i första stund tro att människan är ond. Det kan lika gärna vara någon som tyckt att käppen sett vilsen ut och gått till hittegodset med den. Den människan kunde ha varit jag ;) Sen när jag tänkt ett steg längre så...skulle det vara försent ;)

Ella sa...

Sjutton, jag visste att jag glömt något!