måndag, juni 4

Mera om spamskydd

Förresten...
Jag har fått svar från Aftonbladets Lotta holmström! Som du kanske mins tröttnade jag på de där oläsliga bilderna man måste tolka för att kunna kommentera på vissa bloggar, bland annat på dem som finns på Aftonbladet. Det gjorde jag för några veckor och nu har alltså svaret kommit:

” Att de saknar Alt-text beror på att spam-robotar då lätt kan läsa av den
texten, och spam-skyddet blir svagare.
Men du har rätt i att vi borde ha en lösning för dem som inte kan se. Jag ska framföra det till utvecklingsansvariga.

Med vänlig hälsning,
Lotta Holmström”

Tja… ett steg på vägen fast om det tog så här lång tid att få svar på ett mail så har jag ganska låga förväntningar om att de någonsin kommer att åtgärda mitt lilla problem… det verkar som jag är ensam i hela bloggsverige om att ha problem med de där korkade filtren och därmed är jag inte speciellt högprioriterad... Vaddå tillgänglighet?

Inga kommentarer: