lördag, mars 10

Tusen tankar

Det blev inte så mycket skrivet här igår. Jag tror inte jag någonsin skrivit så lite på en dag trots att jag haft möjligheten. Och tankarna. Tusen tankar virvlade runt och väntade på att fångas och kläs i ord, skrivas ned och flyga ut i cyberrymden. Men de lät sig inte fångas. De sprang undan och gömde sig. Ville inte bli utsatta för allmän beskådan, inte ens halvallmän. Förmodligen första gången det hände sedan den här bloggen kom till... Eftersom syftet med den är just att fånga de mörkaste och mest undflyende tankar.

Jag gjorde annat istället.
Jag tränade (på att använda mitt nya program) och sjutton vet om inte det börjar ge resultat. Det kanske är inbillning men det känns liiiiite lättare, och aningen mindre långsamt. Men som sagt, jag har inte tagit tid på mig själv än.

Jag packade lite också. Det tar tid att packa och där hjälper det inte med träning, för hur beslutar man egentligen vad man ska ta med till sitt nya hem som ska delas med saker som redan finns på plats, och vad man lämnar kvar, eller snarare slänger bort? Jag menar, bara en sådan enkel sak som min vardagsservis som är väldigt fin och inte speciellt vardaglig. Jag fick den i födelsedagspresent för många år sedan av mina föräldrar. Jag tycker om den. Men jag gillar C:s servis också, som inte alls är så romantisk som min men mycket snygg. Vilken ska vi ha kvar? Vilken ska sparas i en låda? Eller ska någon slängas bort? Jo… vi skulle kunna ha båda, men varför? Jag har två andra utöver denna och C har en till… Hur mycket porslin behöver ett hem? Så här är det med varenda sak. Vi har dubbelt upp av allt, jag gillar hans smak för det mesta och jag gillar min smak alltid… Hans saker finns redan där. Jag skulle kunna slänga allt jag har utom mina kläder och flytta in.

Om jag är på det humöret så talar jag om för mig själv att det är just det jag borde göra. Det lär ju ändå bara bli en begränsad tid som jag kommer njuta av sakernas utseende medan han kommer att få gräma sig över min smak så länge vi bor ihop

Jag vilade också en hel del igår. Jag kände mig lite.. off. Lite som om jag håller på att få flunsan. Eller så var det bara humöret som gjorde en dipp. Eller så var det för att jag var nervös inför kvällen.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Man behöver inte ventilera sig jämt.
Tufft det där med att bestämma prylar.Hade ju samma problem när jag flyttade samman med Micke.Jag tycker ju att jag har bäst saker:)
Kan säga att det är många lådor på vinden nu.
Ha en fin dag!
Kram från ett otroligt soligt och varmt roslagen

Anonym sa...

ler åt prylar.. Minns när jag och jan flyttade i hop. Dubbla uppsättningar. Idag ja har vi det mesta nytt, då de gamla gått sönder eller inte höll för vår nya goda smak:-) Men märker att vissa saker som är tidlösa håller än. som den emajlgrytan i orangefärg:-)

Anonym sa...

Svårt det där med prylarna. Jag kan berätta att jag alltid varit en riktig hamster men nu har jag precis gått in i en Feng-Shui-psykos och slängt så det stod härliga till. Allt som jag inte använt på det senaste året. Men ibland svider det litet- men det är kortvarigt. Det känns så skönt när man blivit av med överflödiga grejer. Men det är klart, nu har vi bott ihop några år. När vi precis flyttat ihop sparade vi allt - först. I lådor om det blev två av något. det där med att slänga liksom växte fram. Så var det för mig :-)
Hoppas du får/har en fin helg!

Anonym sa...

Det du inte tänker behålla, släng det inte utan skänk det till kyrkans second hand, så får någon annan nytta av det + att kyrkan får in lite välbehövliga stålar.
Många tror att kyrkan har hur mycket pengar som helst, så är det inte, mycket arbete görs av volontärer som min fru...Kram från Micke

Ella sa...

Anneli
Om jag hade flyttat ihop med någon annan hade jag nog säkert också tyckt att jag har bäst grejjer, jag brukar ha helt annan smak än de killar jag varit ihop med.

Anne-Maj
Men det är inte mycket som är så tidlöst att man inte tröttnar på det förr eller senare... eller så har jag bara en tendens att välja fel prylar.

Emma
Jag skulle också behöva en Feng-Shui psykos...

Micke
Tack för det tipset, jag tror att det blir några lass till kyrkan.

Anonym sa...

Det kanske var så att tankarna inte var klara? Eller också var det precis det dom var så du inte bheövde pränta ner dem för att få ihop dom?!

Se till att det blir ditt hem också - även om C redan har grejerna, det blir lätt att du bara "flyttar in" i stället för "ihop"! Å om du ska packa och rensa i ditt måste ju han rimligtvis göra det i sitt om du och dina grejer ska få plats. Däremot är det kanske viktigt att han behåller grejer som betydr mycekt för barnen, de ska ju känna sig hemma där fortsättningsvis också.

Även om du till sist inte ser så kommer du ju att känna och minnas och då kan det ju vara skönt att ha även dina grejer i porslinsskåpet!

Sedan har man för mycket, alltid och det är väl kontentan av vårt välfärdssamhälle. Idag poppar det ju upp loppisar i en aldrig sinande ström och det blir aldrig tomt där!