fredag, mars 23

Nu flyttar jag

Jag hade tänkt hålla mig borta härifrån ikväll men så insåg jag att jag förmodligen inte kommer att ha varesig tid eller ork att skriva så mycket i helgen så var det lika bra att sätta sig en stund för att förebygga eventuell abstinens.

I helgen ska det flyttas!
Japp. Imorgon närmare bestämt är både flyttbil och flytthjälp beställd och allt mitt ska flytta till allt hans. Det positiva är att vi vet nästan exakt vart allt ska stå, det negativa är att det är en hel del bråte att ta hand om, både mitt och hans. Jag måste erkänna att jag är lite nervös. Omorgon kväll ska jag sova i mitt nya hem för första gången. Ja, alltså, det är ju inte så att jag inte sover där inatt, men imorgon är det liksom på riktigt. Då bor jag också där… här. Känns ganska märkligt får jag lov att säga, jag har ju varit singel hela mitt vuxna liv så det kanske kommer att ta lite tillvänjning innan jag ser mig själv som sambo. Eller… ja, vi har ju nästan bott ihop, än här och än där, sedan vi blev ihop i och för sig så det kanske kommer att gå bra.

Det kommer nog också ta lite tid innan jag kan se det här huset som mitt. Jag menar dels har han bott här rätt länge, både själv och innan dess med sin familj (hu… det Där är inte kul alls) dels så är det ett ganska stort hus för mig som är van vid två rum och kök. Nu får jag inte bara en massa rum extra utan dessutom en hel trädgård! Vad gör man med en sådan? Anlägger asfalt? Jag har faktiskt inte ens frågat C om han gillar trädgårdsskötsel eller om han tror att jag kommer att göra något vettigt där ute. Utöver att ligga i en solstol och lapa sol. Nå ja, det är ju inte vår än…

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ta det lugnt angående trädgården...fråga mig. Känner din osäkerhet men jag tror säkert att det kommer att bli bra. Lycka till.

Ella sa...

Slottsträdgårdsmästaren
Välkommen hit!!! Ja, en trädgårdsmästare behöver jag definitivt så jag hoppas du stannar ;)

Anonym sa...

Jag är tydligen kvinnan som aldrig sover numer;)
Ja önskar er all lycka och lycka till! til lett liv som sambos.
Kram kram