onsdag, mars 28

Svåra ord

I natt sov jag betydligt mer än igår även om det var svårt att somna. Jag låg och funderade på torsdagen så klart och vad som kommer att hända. Jag tror faktiskt att jag nu iscensatt allat möjliga och omöjliga eventualiteter i mitt huvud så jag borde vara väl förberedd… Enda kruxet är att det jag planerar att säga inledningsvis innehåller ord jag fortfarande har svårt för att uttala högt. Ens för mig själv. Om jag uttalar dem blir de sanna. I huvudet och på pappret är de bara … eventualiteter…

Fattar inte varför det ska vara så svårt…

Idag ska jag i alla fall gå igenom allt och testa min föreläsning på någon stackare på jobbet, men först ska jag ta mig till jobbet, det blir promenad i vårsolen så fort det blir liiite varmare. Hur mycket jag än ogillar att jobba så här lite så måste jag erkänna att det har sina fördelar. Det är väldigt skönt att kunna gå i lugn och ro till exempel (nu när jag fått så förskräckligt långt till jobbet som 15 minuters promenad) och ändå ha tid över.

Jag kanske kan testa inledningen på er med?

7 kommentarer:

K sa...

God morgon! Bra idé att testa på någon annan idag. Vi läsare ställer alltid upp, om du inte hittar någon på jobbet. Ha en härlig vårdag! Kram!

Ella sa...

Nää på jobbet kommer jag bara köra presentationen, inte inledningen, på sin höjd att jag vågar testa det på C.
Blää vad jag hatar just den biten.

Hoppas du också får en skön dag!

Anonym sa...

Testa på du, vi lyssnar!
"Bläet" kommer du att bär med dig ett tag men det avtar fortare ju oftare du törs använda det!
Sen så är det ju en ringa tröst det alltid kommer nya "blä", om än detta är det värsta "bläet", att berätta om dina synbegränsningar.
Hoppas du fick en fin promendad till jobbet!

Dubbelörn sa...

Kör den med mig Ella... jag lyssnar... på inledning o kanske spec på inledningen... Jag lovar jag orkar lyssna tjugofemtioelva gånger om så behövs... Snart kan du den utantill... som en pluttifikationstabell ;)

Kramar

Ella sa...

Annika
Jo, jag har märkt att livet har en tendens att dela ut "blän" med jämna mellanrum.
Promenaden var skön.

Dubbelörnen
Gulle dig.
Men du, jag kunde aldrig lära mig sjuans pluttifikationstabell. Är det ett såligt tecken tro?

Anonym sa...

Vilken idé jag fick! Du skulle ju faktiskt kunna testa på mig???

Anonym sa...

Det tycker jag skulle vara trevligt:)