onsdag, september 19

Trött, tröttare, tröttast

Idag har jag haft så mycket att göra att jag inte ens hunnit skriva här. Och det vill inte säga lite för… ja, du känner ju mig, jag skriver ju ett antal gånger varje dag. Dagen har varit fylld av jobb, möten, mail, telefoner och allt annat som hör till. Och jo… trött är jag men det vet du ju.

Jag är ganska trött på att vara trött. Är det ingen som kan tala om när jag ska anpassa mig och sluta vara trött jämnt och ständigt?

Nu har jag vilat, blivit serverad god mat och ompysslad. C har lite jobb att göra, vilket jag ogillar starkt för jag anser inte att han ska ta hem jobb om inte jag får det men å andra sidan får jag lite tid framför datorn också utan att han blir sur… Fast okej, jag ska vara ärlig och säga att han sällan blir sur över mitt bloggande egentligen.

Det kan tyckas orättvist att han ska behöva serva mig när han jobbar längre än jag och ingen håller med mer än jag men tyvärr är det så vissa dagar. Jag vet inte riktigt hur jag ska hantera detta längre. Det är fruktansvärt frustrerande. Dessutom så är det extremt mycket på jobbet nu och jag skulle verkligen behöva arbeta mer tid för att hinna med utan att stressa men gör jag det så gör jag inget annat än arbetar och sover och det tycker inte jag riktigt är meningen med livet. Jag vet inte riktigt hur jag ska komma runt problemet för hur jag än organiserar om, effektiviserar och försöker få avlastning så kvarstår alltid samma faktum. Det är förbannat tidskrävande och opraktiskt att inte kunna läsa.

Nå ja… jag kanske vänjer mig en dag?

BloggRegistret.se

4 kommentarer:

Anki sa...

Hej Ella! Det är så länge sedan jag läste ordentligt hos dig och skrev något. De senaste sex dagarna har jag legat i feber. Innan dess hann jag inte med p g a för mycket arbete. Jag har ju, för länge sedan, fått en utmaning av dig. Tänkte skriva den idag, men hittade inte boken jag skulle skriva från. Vi får se om jag hittar den sedan.
Men Ella, det är inte konstigt att du är trött. Kan du motionera på något ofarligt sätt? Jag har ju läst att dina promenader kan vara förenade med livsfara. Skulle du kunna träna t ex på en motionscykel hemma? Jag tror att tröttheten skulle kunna minska då.
Kramar!

Ella sa...

Oj då!
Din stackare, feber i sex dagar??? Usch. Men du får inte jobba för mycket, det är inte nyttigt vännen.
Du måste inte anta utmaningen, bara om du känner att du vill.

Hm... Jo det där med träningen måste jag nog ta tag i nu. Jag tränade mycket förr men nu har det inte blivit av, mycket för att orken inte räcker till, det är därför jag är så envis med promenaderna.

Anonym sa...

Känner alltför väl igen känslan av att konstant vara trött. Styrkekramar...

Anonym sa...

Tyvärr är jag oxo trött, och blir bara tröttare, trots att jag är hemma på dagarna, och försöker promenera ofta.

Tror dock att jag vet vad det beror på, så jag ska ta blodprover på VC på fredag, så får vi se vad de säger.

Annars är mina promenader rätt sköna och välbehövliga :)

Kram Caroline