måndag, juli 30

Jobb, televäxel och skrivklåda

Sådär ja...
Nu är första dagen efter semestern avklarad. Jag kan inte med ärligt samvete säga att jag inte gärna hade haft ytterligare en vecka men o andra sidan skulle jag ljuga om jag sa att jag haft tråkigt på jobbet idag.

Jag är inte ledsen idag, bara lite allmänt avslagen. När saker som igår händer så känns livet lite... verkligare på något sätt. Det är inte så kul att se sig själv så som andra ser en.

Hur som helst... jobbet var det. Inte alls lika många mail som jag hade väntat mig och relativt lite post i postlådan... fast allt är relativt. Många små lappar, brev och skrivelser har ju en tendens att växa till ganska mycket om allt ska gås igenom på en och samma gång... speciellt om man inte bara kan ta upp pappret, hålla det framför sig och läsa rakt av...

På eftermiddagen blev jag inkastad i ett möte med nio personer som alla envisades med att tala i munnen på varandra. Till slut var jag så snurrig i huvudet att jag fick sitta och blunda. På ett sätt är det ibland lättare att inte ens försöka hänga med synintrycken utan helt utesluta dem men i det här fallet blev det inte så mycket lättare för det... Dessutom så tror folk att jag sitter och sover... men som väl var så höll mötet inte på så länge så jag överlevde utan större men, bara lite sprängande huvudvärk men vad gör väl det om hundra år?

Nu kanske jag låter otacksam. Jag gillar mitt jobb, missförstå mig inte. Jag är glad för att jag har ett jobb och att jag KAN gå och jobba.

Fördelen med att jobba den här veckan redan är faktiskt att vi ändå inte är så många och att stämningen är ganska avslappnad. Man behöver sådana dagar med på jobbet tror jag. På lunchen var vi ute och åt på en jättemysig restaurang som bara har öppet på somrarna. Solen sken faktiskt men nu ser molnen allt annat än vänskapliga ut och inte är det speciellt varmt heller kan jag påstå.


Förresten!
Har jag berättat? Vi ska få en ny televäxel på jobbet. En som man kan prata till! Det har varit en massa strul med det och diskussioner fram och tillbaka men nu är det visst allvar och jag ska få vara med och provtesta en vecka innan starten. Det ska bli intressant att se om det funkar. Fast det är klart, jag kommer sakna sura tanten. Å andra sidan är det en väldigt bra service t kommuninvånarna med, inte bara för mig.


För övrigt så måste jag bara skriva att jag har ett slut på novellen i mitt huvud men jag har inte ro att skriva ned det. Det är ganska jobbigt faktiskt när det mal runt i huvudet utan att kunna komma fram. Vad gör man åt det? Är det skrivklåda tro?

PS... jag vet, min rubrik är allt annat än upphetsande men hur skriver man upphetsande rubriker egentligen?

BloggRegistret.se

7 kommentarer:

Anonym sa...

Kan ju låta fjantingt, men....
tala in den på ett band, eller på datorn:-)

Anonym sa...

Visst kan det vara skönt att vara tillbaka när det börjar lite lugnt. Och som sagt - vädret skrattar man ju inte ihjäl sig åt percis. Fast det kanske är det man gör ... ;-)

Ser fram emot novellslutet!

(Jag har mejlat dig också, med ett utdrag ...)

Anonym sa...

Varför ska man ha en "upphetsnade" rubrik?
Så som du skriver blir ju allting något som man kommer ihåg.
Ser fram emot slutet på novellen.
Tack för dig och din blogg

Ella sa...

Annelie
Nehej du... eller rättare sagt, det lät inte alls fjantigt när du sa det men när jag försökte så blev det inte alls bra. Då lät det verkligen fjantigt.


Lady Stalker.
Tack för ditt mail, nu har jag svarat på det också.


Kalengi
Tusen tack! Tack själv!

Anonym sa...

Det är skrivklåda som du har alla dagar!:) Det andra är den sk "processen", tror jag trallala.

Ella sa...

Annika
Aha... tror du att jag har en sådan?

Anonym sa...

Alltså är inte första dagarna efter semester så där... Stökiga, lite röriga liksom...