torsdag, april 19

Utmanad

Jag blev utmanad av Maria och eftersom jag blir glad var gång någon tänker på mig så antog jag utmaningen.

Tio första
Första bästa kompis: Pia, vi skolades in samtidigt på dagis.
Första bil: Första egna var en gammal Golf.
Första kärlek: Hm… Kärlek är väl annat än förälskelse så då får jag väl säga C. Allt annat trodde jag var kärlek men nu inser jag hur fel jag hade.
Första husdjur: Katt
Första semester: Vi åkte ofta på bilsemester, ofta till Danmark så det måste varit det.
Första jobb: Hi hi… det var länge sedan. Jag delade ut tidningar som barn… hela en helg.
Första köpta skiva: Det kommer jag inte ihåg.
Första riktiga kärlek: Se ovan. Min sambo (jag ler fortfarande när jag skriver det för det känns fortfarande ovant).
Första piercing: Hål i öronen. Jag ville ha det som sexåring redan men jag kommer inte ihåg hur det gick till.
Första konsert: Minns inte

Nio senaste
Senaste alkoholdrycken: Gin och tonic
Senaste bilfärd: I morse till jobbet, hade ingen lust att gå i regnet, men jag körde inte ,).
Senaste filmen du såg: Såg och såg… Jag somnade ifrån någon Bonfilm i helgen. Räknas det?
Senaste ringda telefonsamtal: Det betyder att jag ringde upp? I så fall var det till en kollega för 10 minuter sedan… som sitter i rummet intill (lat va?)
Senaste bubbelbadet: I ett riktigt bubbelkar? Då var det när jag var på spa med mamma för ett tag sedan.
Senaste spelade cd: en ljudbok, Gåtornas Palats – Dan Brown
Senaste kyss: Hm… oj… det var ju länge sedan. I morse.
Senaste gången du grät: Hm… inte tillräckligt länge sedan.
Senaste måltiden: Frukost – kaffe, yoghurt, flingor, smörgås (och jag glömde säkert ställa in yoghurten efter mig).

Åtta har du nånsin
Dejtat en av dina bästa kompisar: Ja
Blivit arresterad: Nej
Blivit kär vid första ögonkastet: Ja
Fastnat med blicken i någons urringning: Häpp
Fått ditt hjärta krossat: Allt för ofta trodde jag det i alla fall men såkan det inte varit eftersom jag fortfarande har ett helt, fyllt av kärlek.
Sagt att du älskar någon utan att mena det: Nej
Haft ett one night stand: *rodnar* Bara en gång, men jag kände honom väl. Då räknas det väl inte?
Busringt till någon: Ja

Sex saker du gjort idag
1. bloggat
2. gjort någon generad
3. tagit ögondroppar
4. varit på vårdcentralen på kontroll
5. Googlat på ordet brudbukett
6. Sagt ”jag älskar dig” till min älskling


Fem favoritsaker utan rangordning
1. C
2. Pärlan
3. datorn
4. min förlovningsring (ja jag är ytlig, jag vet)
5. musik

Fyra personer du kan berätta allt för
C… men jag tror inte jag kan berätta allt ens för honom. Bloggen kanske?

Tre val
Blått eller rött? Rosa
Sommar eller vinter? Sommar… vår… höst… vinter… Alla årstider har sin speciella skönhet. Jag skulle vilja se dem alla igen.
Choklad eller chips? Choklad

Två saker att göra innan du dör
1. älska
2. lära mig att leva och acceptera

En sak du ångrar
Jag ångrar inget men jag önskar att jag hade haft vett att uppskatta saker jag tagit för givet när de gick att ta dem för givet.


Jag skickar denna utmaning vidare till Ankitankar, Micke, Blombergskan, Rospinglan, Solusfemina och Anne-Maj.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Hejsan!
Håller me dig fullständigt, man blir alltid glad när någon någonstans tänker på en. Och de ska man vara glad för.
Idag var de en synskadad dam som kom fram till mig o bad om min hjälp, de gjorde mig varm inombords att jag kunde hjälpa henne. Jag hjälper gärna till om jag kan.
Kram

Anonym sa...

Jag antar utmaningen,men återkommer när jag har mer tid/kram och ha det fint
PS. Jag får inte meddelanden när jag får en kommentar

Ella sa...

Anita
Känslan att hjälpa är helt klart bättre än att bli hjälpt. ,)

annelie
Men det går att ställa in, för du har väl blogg.se?
Kul att du antar utmaningen.

Anonym sa...

Ella!

Det där gick ju som en dans... Hm, inte så intressant, nähej, minsann... Pyttsan.

Kram på dig

Anonym sa...

OK, jag antar utmaningen. Hinner kanske inte idag, men så fort jag kan. Tycker att jag har berättat en hel del om mitt liv, men nu kommer vi alltså in på detaljer!:)

Anonym sa...

Jag hängde också på utmaningen :-) den var så kul.

Ella sa...

Vad kul Emma, jag ska genast läsa vad du skrivit!