torsdag, april 26

Fler bekännelser

I natt sover jag ensam i vår stora säng, ensam i huset för första gången. C har just åkt hem till sina föräldrar. Själv har jag packat allt, kollat allt och dubbelkollat, både själv och med hjälp av C. Allt är klart. Det enda som återstår är att försöka somna, att jag vaknar i tid hyser jag inte minsta tvekan om.

Imorgon kl åtta kommer en taxi och hämtar mig och kör mig den korta vägen till min frissa. Hon ska göra mig vacker. Sminka mig, göra en håruppsättning och när allt är klart ska hon hjälpa mig att ta på mig klänningen.


Så fort jag såg den visste jag att den skulle bli min… min för en dag i alla fall. Jag önskar bara att den hade funnits i rosa ,)

Strax före elva kommer min far i Pärlan och hämtar mig för att köra mig till den lilla kyrkan. Den ligger strax utanför byhålan, på en liten höjd och med massor med skir grönska runt omkring. Ja, det har börjat grönska på allvar nu så till och med jag ser det, och de två japanska körsbärsträden vid ingången till kyrkan blommar i rosa. Det är gudomligt vackert till och med för mig. Trots att jag som sagt aldrig fantiserat speciellt mycket om ett eventuellt framtida bröllop så har nog en del av mig alltid tänkt på den här kyrkan som platsen där jag vill vigas. Varje vår när jag haft vägarna förbi har jag stannat till och bara beundrat hur vackert och romantiskt det är, så visst hade jag väl en dröm ändå kanske. Som snart går i uppfyllelse.

I kyrkan väntar C på mig (hoppas jag) tillsammans med min mamma, hans föräldrar, hans syster och hennes familj, hans barn (deras mor var så tillmötesgående att vi höll på att svimma av förvåning), mina två bästa väninnor, deras pojkvänner, min bästa vän K, och C:s två barndomsvänner med familj. Vi blir inte många, men de som vi verkligen vill ska vara med kommer att finnas där och dela vår dag.

Efter vigseln har vi bokat festvåningen på Stadshotellet, där väntar en trerätters lunch, tårta (en rosa) och en orkester på tre personer (vad kallar man sådant?) som ska spela musik för oss. Vi kommer precis hinna äta, dansa valsen, skära tårtan och sedan åka till flygplatsen för att fortsätta till Rom.

Det är morgondagens planer. Jag ville bara dela dem med dig.

Vi kommer tillbaka på tisdag.

Visst ja, jag höll på att glömma.
Någonting nytt: skorna (jag ska inte dansa hela kvällen så det går nog)
Någonting gammalt: halsbandet som jag ärvt av mormor
Någonting blått: strumpebandet, precis som det ska vara
Någonting lånat: klänningen (hyrd men det räknas väl?)

17 kommentarer:

Anonym sa...

Jag visste väl att du inte skulle kunna låta bli! Och vaddå "hoppas jag"? Tror du att du kan slippa undan i sista sekunden?

Anonym sa...

Härligt, önskar dig en underbar dag!!!

Kram från Micke

Dubbelörn sa...

Önskar dig en underbart härlig dag med vårsol o körsbärsblom, fylld av lycka!

Njut av våren o kärleken i Rom...
Så glad för er skull...
Kramar

K sa...

Önskar er all lycka! Kram!

Anonym sa...

Nej, jag hade inte läst det här inlägget senast jag skrev.
Tre som spelar =trio?

Det låter som en alldeles underbar dag ni har framför er.
Å massor med lycka till idag och framåt!

Anonym sa...

Jag önskar er världens allra, allra bästa bröllopsdag och en lika underbar bröllopsresa. Mängder av lycka till och gratulationer.
Största kramen!

Anonym sa...

Åh åh åh! Vad UNDERBART Ella! En stor stor kram från mig. Nu är du i full gång gissar jag, med förberedelser. Gissa en som kommer att tänka på er idag :-)Grattis!

Anonym sa...

Åh, det låter helt underbart!
Många lyckönskningar från mig :)

Anonym sa...

Gåshud!

Ella, ni kommer att få den underbaraste av dagar. Gaah, jag blev så full av lycka när jag läste. Jag visste att det var något magiskt med denna dag, nu vet jag vad!

Njut var enda sekund

KRAM o lyckospark

Anonym sa...

tittade precis på klockan.... 11:22

:)

Anonym sa...

ÅÅÅ ella! Jag vart helt varm i hela kroppen när jag läste!

Ha en UNDERBAR dag nu!
Ska tänka på dig hela dagen.

Varm kram/~M~

Anonym sa...

Ps! Klänningen var verkligen underbar! ;)

Anonym sa...

Verkligen vacker klänning på en vacker brud. Jag önskar er all lycka med minnen som ska följa er resten av ert liv. Jag är så glad för eran skull.
Stor kram till er båda..

Så ljuvligt att få möta Rom på våren och vara nygift.mmmmmmmmm

Anonym sa...

Å kära nån så romantiskt det låter,,,underbart. Ha det så härligt du kan och njuuuut...

Filifjonkan sa...

Oj, finns det någon med samma namn som jag!! I sommar firar vi 25 år och jag minns bröllopsdagen med en glädje och förväntan på framtiden. Det blev inte exakt som jag tänkt mig men jag kan inte tänka mig att man kan vara lyckligare. Allt som är värt någonting är värt att jobba för. Hoppas ni får en underbar dag och en fantastisk start! Kom ihåg att alla hinder på vägen är möjligheter att utvecklas!!

Anonym sa...

Hoppas ni hade en underbar dag!
Många lyckoönskningar från mig.
Grattis FRU

Anonym sa...

Hoppas bröllopet gick som du önskat, och jag hoppas också på bildbevis så småningom!