onsdag, april 4

Påskägg

Det är snart påsk.
Hm… okej, jag erkänner det var verkligen ett blondinpåstående, som om det skulle vara en nyhet.

Men hur som… jag läste på Svd att i år ska det vara mörk choklad i påskäggen om man ska vara modern. Inte hade jag en aning om att det finns ett mode även i påskägg. Det är en helt annan sak med julpynt, det kommer det nytt av varje år och jag har samma problem varje år med att försöka hålla mig borta från pynten för att inte köpa på mig ännu mer. Den stackars granen syns inte längre för allt pynt…. Nå ja… förra julen var lättare att strunta i pynten och jag får förmoda att det lär bli ännu lättare i år…

Hm… men påskägg var det ja. Och påskris. Eller var det påskpuss?
Jag måste erkänna att jag sällan köper påskägg. Jag äter inte mycket godis men choklad är jag svag för… i synnerhet de där goda Seashells. Hittills har det inte varit inne med så värst mycket kvalitetschoklad i äggen. I år kanske jag kan starta en ny tradition. Fast jag tvivlar på att barn föredrar mörk, dyr choklad framför billigt godis. I mängder.

Nå ja, jag kommer förmodligen inte ge mig ut på någon påskäggsjakt i år, varken i gröngräset eller i butikerna.

Hm… låter jag aningen pessimistisk i det här svamlandet?
Det är jag.
Lite ledsen faktiskt. Lite deppig. Lite ”tyck synd om mig ikväll”.

Så varför ligger jag inte i sängen med min älskling?

För att jag inte kan sova. Inte vågar heller för den delen, men det är en annan historia. Dessutom är jag en liten aning obehaglig till mods. Som liksom en dålig föraning…

Jag vet. Det är löjligt, det finns inga föraningar eller så är de helt felaktiga. Men ändå. Känslan finns där. I bakhuvudet liksom. Som en liten baksmälla som bara väntar på att blomma ut i fullfjädrad sprängande huvudvärk. Nå ja, tids nog får jag väl veta. Imorgon.

Om jag skulle sova nu?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Man kan sova på saken *s* Nä men man går till sängs när man är trött som typ jag nu. Hoppas på bra dag i morrn, Jag ska till ridskolan men inte rida. Orkar inte helt enkelt. Men pussa hästar måste jag bara.... Go natt.

Ella sa...

Anne-Maj
Jag gick till sängs och somnade... och vaknade, och somnade...
Ha en skön dag hos hästarna.