måndag, april 9

Länktåget!

Jag har fått äran att vara med på länktåget! Det är Rospinglan som är så snäll att hon länkat till lilla mig.

Ett himla smart påhitt för att få fler besökare till sin egen blogg och samtidigt få berätta om sina egna favoriter. Nu får man tyvärr bra välja tre favoriter och jag som har betydligt fler får helt enkelt dra lott för rättvisans skull. Så ni som inte är med på listan ska veta att jag älskar era bloggar precis lika mycket. Men det vet ni väl?

Så här gör man:

Kopiera texten nedan.

  1. Klistra in texten i ett nytt blogginlägg. Precis innan den kopierade texten skriver du ett kort stycke där berättar om listan och länkar till den bloggaren som lade till dig på listan. Det här är viktigt eftersom det därmed inte skapas duplicerade inlägg. Eftersom någon också lade till dig på listan torde det inte var för mycket begärt att bjuda på en extra inlänk till den personen (obs, länka till inlägget och inte till bloggen för det inläggslänkarna som registreras på bloggportalen)
  2. Ta listan under ”Mina 3 tillägg” från bloggen som lade till dig och lägg till dem under rubriken ”Originallistan”. Känn dig fri att ändra länktexten till din egen blogg för att få varierade nyckelord i dina kommande inlänkar.
  3. Lägg själv till max 3 st bloggar under ”Mina 3 tillägg”
  4. Kontakta dem som du har lagt till och be dem göra samma sak

Mina 3 bloggar:
Under the boardwalk: en kreativ mamma som skriver om stort och smått
Lantluft: Tankar och funderingar från Karl-Johansgården
Amatankar: Vardagsbetraktelser på ett roligt sätt.

Orginallistan:
Livet efter; Skriver om livet före och efter hennes ögonsjukdom

beckfjall1; Föredetta missbrukare som skriver om sitt liv idag

Sussibussi; Fyrabarnsmor som skriver om sin vardag

Millans Bak : Mycket gott

Miss Sophie : En förvirrad Höna

Dolcevita : tjejsajt

Äta bör man : godmat

Cutwalk: frisyrblogg

Frisörguiden: frisyrer

Manligt Carolangel: blogg om allt möjligt

ANNELIE livet,familjen,humor,recept

CARINA : skriver om utbildning, pyssel-allt möjligt.

Sluta kopiera här.

13 kommentarer:

Anonym sa...

Jag är glad att jag hittade hit

Anonym sa...

Ja du det där verkar smart.. hoppas du får många besökare här.
Jag har själv inte blivit inbjuden, men... jag brukar i och för sig inte hoppa på så många tåg :-)
Ha de fint tjingeling o en fin tid efter Påsk

Anonym sa...

Jag har börjat skriva två kommentarer till dig men det går inte... Sug ut allt du kan av livet medan du har chansen, det var i stort sett det jag ville komma fram till. Försök sen hitta allt du fortfarande kommer att kunna göra när saker/förmågor har berövats dig.

http://vildkatten.wordpress.com

Ella sa...

Christina W
,) Det tycker jag med, för jag hittade till dig. och din fina blogg.

Pialotta
Men det kommer du säkert att bli snart ,)

Vildkatten
Det händer ibland att blogger tar ens kommentarer, jag brukar kopiera innan jag skickar iväg, ifall om att... O då händer det aldrig så klart. Bara när jag glömmer .)

Jag försöker följa dina råd.

Anonym sa...

Fick tips om din blogg via en vän. Har själv blivit synskadad, men som läkarna inte vet vad det beror på eller vad det är. Ska nu fortsätta läsa mer om dig och dina inlägg. Det tar tid, jobbigt att läsa mycket text.
Ha det gott!

Anonym sa...

Det var ju smart, du får säkert många besökare nu. Själv har inte jag blivit bjuden, men men...sånt e livet.
Ha de gott

Ella sa...

Annika
Oj. Nu fick jag plötsligt tusen frågor.

Ja, det är mycket tex för jag skriver mycket. Allt är nmaturligtvis inte värt att läsa. .)

Ella sa...

Anita
Men du vet, den som väntar på något gott .)
Du kommer säkert att bli bjuden, du med, de här utmaningarna verkar ju gå runt till alla ganska snabbt.

Anonym sa...

Nja, det var inte blogger som tog dem, jag kände att de avslöjade för mycket så jag vågade inte skicka dem. Jag har en del diagnoser och kroniska sjukdommar själv och eftersom jag vet att många i min familj läser min blogg så mörkar jag mycket. Jag vet att det är fegt men jag är bara inte redo att låta dem veta allt. De flesta vet vad som är fel men de vet inte hur det är. Ingen som inte befinner sig i en sån situation kan nånsin förstå även om många påstår sig göra det. Därför ville jag kommentera i din blogg, för att jag vet hur det är att uppleva sin egen kropps förfall, för att jag vet hur "livet efter" är och det är ingen rolig historia.

http://vildkatten.wordpress.com

Ella sa...

Vildkatten
Varför skulle det vara fegt?
Jag är ju lika feg jag för jag skriver visserligen mycket men jag gör det anonymt. Det är bara en person som känner mig i verkligheten som känner till den här bloggen. För mig är detta terapi, men inte ens jag skriver allt .)

Tack för att du vågade lämna en kommentar. Nu ska jag lägga till din blogg bland mina länkar.

Anonym sa...

Kul idé! Utmaningar brukar ju locka folk också. Jag har inte varit inne här på ett tag, men snart är jag tillbaka igen!

Min påsk har inte varit kul: halsfluss:-(

Hoppas du haft det bättre!

Ella sa...

Lady Stalker
.)
Det beror helt och hållet på hur man definierar bättre. Men halsfluss har jag sluppit. Hoppas du är kry nu?

Anonym sa...

Nej, det förstås, man kan ju förstås inte jämföra sina situationer ...

Jo, tack det är något bättre men jag är inte kry än.