tisdag, januari 22

Snööööööö!

Som om någon gått och pudrat allt med fluorsocker, så tycker jag att det ser ut. Lagom vitt för att lysa upp men inte för vitt så att det gör för ont. Perfekt faktiskt.

Ungefär för ett år sedan satt jag här och önskade mig snö, massor med snö och jag kan meddela att det var just vad jag fick, ganska exakt för ett år sedan. Egentligen ganska lustigt hur vädret har upprepat sig. Fast som sagt, inte riktigt lika mycket som i fjol.

Men jag är nöjd. Å andra sidan skulle jag nog vara nöjd med grådask och regnrusk med. Jag är fortfarande i den där enorma tacksamhetsfasen så jag är lycklig för allt just nu. Som ett exempel kan jag berätta att varje gång jag lyckas lämna en kommentar hos någon som bloggar på blogg.se känner jag för att hjula av lycka!

Tänk så kriterierna för lycka förändrats ändå. För tre månader sedan svor jag ve och förbannelse över hur många gånger jag måste försöka med spamkoderna innan de blir rätt… För någon minut sedan blev jag riktigt glad över att jag ens kunde våga mig på att gissa och att jag gissade rätt efter tre fyra gånger!

Men det finns gränser för mitt tålamod, så nu ska jag istället för spamfilter försöka fånga dagen. Min älskling kommer hem vid lunch och hämtar mig. Jag ska följa med mina kolleger och äta lunch, sedan har jag ett litet möte med min chef… vilket jag iof inte kallar att fånga dagen, men å andra sidan längtar jag efter att börja jobba lite mer på allvar igen.

Jag känner förresten fortfarande för att krama hela världen… Undrar om den känslan kommer att kvarstå i eftermiddag.

7 kommentarer:

Isabelle sa...

Det är så härligt att läsa dina inlägg. Jag gläds så otroligt mycket med dig. Lycka till med jobbmötet. Kram!

Skatan sa...

Hej! Underbart att ha hittat hit till din kraftfulla och inspirerande blogg!

Önskar dig lite vårsol : )

/Okänd Skata

en av tre flickor sa...

*skrattar* Ja, herregud Ella! Jag pratar om dig med alla möjliga jag möter om hur glad du är och vilken lycka som lyser i din blogg och jag har berättat för tjejerna om dig och dom hälsar ;)

MonasUniversum sa...

Ella, jag kanske har missat något när jag har läst, men är resultatet av den senaste operation "fast", alltså att det inte kommer bli sämre än så här?

Hur som helst så är jag riktigt glad för din skull. Och för C's...

Ella sa...

Isabelle
Tack!


Skatan
Tack, hoppas vårsolen skiner på dig med.



Christina
Du är ju gullig! Hälsa tillbaka. Känns ju lite som om jag kände dem.


Mona
Nej, det finns inget som är säkert tyvärr. Om jag har tur så kanske att jag får behålla detta ett tag. OM inget händer, OM inte trycket i ögat krånglar, OM, OM...
Det mest troliga är ändå att mitt synfält, och skärpan med nu, kommer att forsätta minska gradvis tills det är noll, eller nästan noll. Hur lång tid det tar vet nog ingen. Har jag tur så rör det sig om år.

MonasUniversum sa...

Okey. Då bestämmer vi oss för turen då tycker jag. Seså, lätt som en plätt!

Ella sa...

Vad bra, skönt att någon äntligen kunde fatta ett sådant beslut, och vem skulle kunna det om inte du... du har ju ett helt universum ,)