måndag, november 26

Det finns ett liv utanför

Tänka sig… jag har gjort nytta idag. Inget stort eller världsomvälvande, men jag har i alla fall jobbat lite. Tjejen som är min assistent ringde och undrade så försynt om jag möjligen trodde att jag orkade svara på några frågor. Det lät på henne som om hon tyckte att hon störde mig i mitt sista andetag.

Först var det nästan så att jag trodde att jag inte ens kom ihåg vad hon frågade om men märkligt nog så var det som om jag plötsligt slutade vara den där patetiska, självömkande, deppiga Ella och gick över till professionella versionen av mig själv, den där som tänker logiskt, är effektiv och har svar på det mesta… Det kändes ganska märkligt, skönt… för några sekunder var det nästan som om… jag slapp ut ur min fångenskap och fick vara lite fri från detta förbannade mörker.

Sedan kom ju allt tillbaka, så snart jag lade på luren… men… jag började fundera lite mer på jobbet och loggade in mig på e-posten, svarade på några mail och kände att det var väldigt skönt att ta en paus från att vara ensam i mörkret och istället vara del av en verklighet som jag knappt trodde fanns längre. Jag har bestämt mig för att försöka jobba lite varje dag, precis som jag gjorde innan. Hemifrån. Fast inte hur länge som helst för jag måste nog snart ta steget utanför dörren också. Även om blotta tanken på det skrämmer livet ur mig just nu. Men en sak i taget. Ett litet tag till ska jag tillåta mig själv att känna mig liiiite nyttig hemifrån.

Vi får se hur det känns när telefonen börjar ringa igen. Eller om en kvart... för så snabbt växlar mitt humör nu.

9 kommentarer:

Dubbelörn sa...

Det finns hopp... även för dig *skrattar*...

Skönt att känna sig delaktig i något även om det bara är för en kort stund.

Varmaste kramarna

Anonym sa...

Heja Ella! Vad du är duktig! Jag tror det var ett stort steg du tog idag.
Omtankeskramar.

Husbilen Credo sa...

Ella! Detta var ett steg i rätt riktning. Eller även ett litet korn växer och blir större. Kram Lifetime

Gnällspikar och livsflanörer sa...

Vännen! Har inte kunnat läsa så mycket på ett tag:( Har haft ryggskott och knappt kunnat röra på mig men tänkt på dig det har jag gjort, vareviga dag!!!:)) Förstår det där med att få känna sig lite nyttig eller i alla fall att få vila en liten stund ifrån allt! Stor kram!!!

Anonym sa...

Wow! jag tror om jag ska bli betjänad av någon på en sån kommunalkontor med värdighet och professionalism blir det nog du! *skrattar* Jag fick ingenting gjort idag, så vi nästan sitter i båten och fikar eller tittar efter något vi inte kan se.

MonasUniversum sa...

Se där ja! Mycket trevlig läsning idag. Och även om det bara skulle hålla i sig en kvart, så var det en bra kvart Ella.

Och det kommer fler kvartar. Som blir längre. Så småningom.

Kram på´re tjejen!

Anonym sa...

Skönt att du fick den stunden! Jag håller tummarna för att det kommer fler såna stunder! Kramar...

Ella sa...

Dubbelörnen
Ja det kändes väldigt bra för stunden. Man kanske helt enkelt måste tvinga sig till vissa saker...

Ella sa...

Isabelle
Tack, ja, jag tror också det var ett steg ,) Fast bara ettlitet.
Kram!


Lifetime
Tack.
Kram!


MAria
Oj... ryggskott? Det är ju smärtsamt. Hoppas du är bättre nu. Kramen!


Anne-Maj
Ja du, jag duger nog inte till att betjäna dig nu skulle jag tro men i tanken så... Tror faktiskt att alla på kommuner och andra ställen där man har kontakt med människor borde få testa hur det är att ha ett funktionshinder av något slag. Och inte bara någon halvtimme då, utan en dag åtminstone.



Mona
Ja det var en bra kvart. Och jag hoppas att du får rätt. SNART:



Gisan
Tack. Alla tummar uppskattas.
Kram!