torsdag, oktober 11

Torsdagsplaner

Idag ska jag göra en sak till som jag inte längtar efter att göra direkt. Jag har blivit kallad till möte på kommunledningskontoret med min chef (inte C då). Han ringde igår och beordrade mig med hela handen som vanligt och jag orkade inte säga emot. Saken är ju ändå den att jag måste prata med honom igen, nu när jag tydligen inte bör jobba som vanligt fast jag hade räknat med att börja igår.

Jag vet att jag måste prata med honom, redovisa hur långt jag kommit i projektet och vad som akut måste göras och jag vet att jag också vill det… men, samtidigt innebär ju det här mötet någon typ av beslut om framtiden och det vet jag inte om jag klarar av att fatta än. Jag måste bestämma mig för om jag ska göra tvärt emot vad doktorn och C föreslår, om jag ska jobba på som vanligt eller jobba deltid eller vad jag vill… Vad jag än väljer… så blir det en kompromiss.

Jag vet inte hur jag ska förklara så att du förstår och C förstår… men jag vill så oerhört gärna avsluta det här projektet, visa att jag klarade av det trots allt strul. Bevisa för alla att jag kan, att jag inte bara är handikappad… för om jag inte gör det nu så är risken stor att när jag väl vill och kan komma tillbaka så finns det inget kvalificerat jobb till mig. Men jag vill också göra det för min skull, för att jag behöver jobba, för mitt självförtroende och allt det där…

Nå ja…
När jag inte klarar av att besluta mig för något låter jag situationen fatta beslutet. Så får det nog bli idag.


Efteråt tänker jag faktiskt belöna mig själv. Här är tvära kast mellan yta och djup nu ,)
Jag tänker gå till frissan och få en klippning och sedan ska hon få sminka mig och sätta upp håret. Dessutom ska jag få manikyr har jag bestämt mig för. Fransk manikyr. Förr i livet var jag alltid välsminkad och mina naglar var alltid långa och välmålade, nu kan jag knappt minnas när jag sist hade naglar över huvudtaget eller ens nagellack. Ju mindre jag ser desto mer använder jag händerna verkar det som och naglarna går av men nu efter semestern är de faktiskt i lite bättre skick så jag ska unna mig denna fullständigt bortkastade lyx.

Varför? Bara för att det känns bra. För att jag vill vara fin… för C så klart. Även om jag tycker att det finns andra hål att stoppa pengarna i…

Jag önskar er alla en riktigt bra dag.

BloggRegistret.se

5 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, så härligt lyxigt det låter... Kan nog behövas ibland, både för sin egen och omgivningens skull.
Lycka till med jobbmötet och ha en riktigt bra dag du också!

Anonym sa...

Önskar dig lycka till på mötet. Hoppas du landar i ett bra beslut.

Att du unnar dig lite lyx tycker jag är toppen. Det gör inte bara gott på ytan, själen får också sitt när man blir ompysslad.
Hoppas dagen blir bra. Kram.

**MY LIFE** sa...

Unna dig den lyxen det är du värd.
Tänker på dig under dagen och hoppas att allt går bra med chefen.
Kram
XENA

Anonym sa...

Låter härligt med skämma-bort-sig-dag! Å även om skönhet sägs komma inifrån så är det aldrig fel med en snygg frisyr!

Å du - är det så att du måste bevisa för alla att du "inte bara är handikappad"? Nog har dom väl kännedom om både din person och kapacitet på kommunen?!?! Är det för "alla" du måste bevisa eller är det mest för dig själv ?! Om det är för alla då måste det vara ovanligt korkade folk på koommunhuset i Byhåla! Å om du nu vill göra klart projektet kanske det går att göra i lite långsammare takt, så du hinner vara lite sjukskriven också?

F ö så snöar det här och jag är jätteavundsjuk på dina snygga naglar!

Ella sa...

Lisa
Hm... ja jag får lyxa en annan dag.



Isabelle
Jo, just nu känns beslutet ganska bra. Vi får se...


Xena
Tack vännen. Lyxen får bli en annan dag...


Annika
Du har rätt *rodnar*
Det kan vara mig själv jag måste bevisa saker för...