tisdag, februari 5

Synd om mig, eller inte

Jag ska börja med att tacka för alla snälla kommentarer till mitt förra inlägg. Jag brukar ju försöka lämna svar på alla men den här helgen och gårdagen försvann i ett enda febrigt töcken. Jag har faktiskt åkt på världens förkylning med feber och ont i kroppen, halsen, öronen, mm. Jag försökte verkligen in i det längsta att hålla mig på benen men till slut var jag tvungen att erkänna nederlaget och lägga mig i lördags eftermiddag. Sedan dess har jag mest sovit och det först nu jag ens orkar ta mig upp ur sängen så det kanske var orsaken till förra veckas extrema trötthet.

Och nu ska jag fortsätta att sova för huvudet håller på att sprängas i bitar och mina ögon känns som sandpapper.

Visst ja, jag tycker faktiskt det är ganska skönt att bli liggande för en helt vanlig sjukdom även om jag på något sätt trott att jag skulle vara förskonad från allt annat... och visst tycker jag lite synd om mig själv, fast på ett helt normalt sätt.

9 kommentarer:

Annika sa...

ja nu är det allt lite synd om dig, på ett alldeles normalt sätt!
Snyt dig, sov och måste du gå upp så se till att ha varmt på fötterna!
Kram

Isabelle sa...

Åh, så kände jag också när jag blev förkyld. Så normalt liksom.

Visst är det synd om dig! För det är det när man är jätteförkyld. Då ska man bara vila och pyssla om sig själv eller ännu hellre låta sig bli ompysslad av andra.

Krya på dig!!

Anonym sa...

Åh jag vet precis hur det känns, har sedan cirka 3 veckor nu dragits med en rejäl förkylning som tagit musten ur mig. Nu äntligen känns det som det är påväg att lätta en aning, men fortfarande rätt kraftig. Verkar som många har drabbats. Kanske kan det vara någon form av influensa, för såhär kraftiga och segdragna brukar de ju inte vara. Får hoppas det inte blir så för dig. Annars får du väl tänka att du iallfall har sällskap ;).

Anonym sa...

När man blir rejält förkyld blir man ju så himla dålig att om det vore något annat än förkylning så skulle det vara riktigt allvarligt. Som tur är kravlar man ju sig upp till verkligheten efter några dagar. Men till dess är det synd om en. Om du inte har något viktigt som du måste oroa dig över att du försummar, och du har någon som tar hand om dig så är det bara att ta vara på det bitterljuva i att vara så sjuk så sjuk och få lov att ligga i sängen och bara glida bort i dimmorna!

Anonym sa...

*krya * på dig kram från mig ;)

Lady Stalker sa...

Förstår hur du menar! Men ta nu hand om dig och din förkylning, så du snart är på benen igen!

Kryp upp i soffan med en filt, något gott att dricka och smaska på (ja, när man är föryld är ALLT tillåtet) och lyssna på mysig musik.

Krya-på-dig-kramar från mig!

Gisan sa...

den där känslan kan jag känna igen. Att ha "rätt" att ligga till sängs av en hederlig influensa. samtidigt vill jag ju inte vara "extra" sjuk. Krya på dig och ta väl hand om dig. Stora kramar...

Majsanochmalla sa...

Hej Ella!!

Hahha... Du är "vanlig" dödlig också?!? Ojj då! ;-)

Tror jag missat att tala om hur glad jag faktiskt är för din skull för resultatet av operationen... Grattis!!!

Lilla vän!

Krya på dig!

Kram

Malla

Anonym sa...

hoppas du är piggare nu;) *kram*