onsdag, maj 6

My mama sais…

Kommer ni ihåg den? ”My mama sais life is like a box of chocholate, you never know what you get…”

MIN mamma säger att det betyder tur att trampa I hundbajs. Jag antar att hon på sätt och vis har rätt för hundägare nuförtiden brukar ta upp sina älsklingars avföring rätt duktigt. Så nog måste det väl vara någon form av extrem… tur… att ha oturen att trampa i något dylikt. Fast jag kan inte låta bli att tycka att det mest lukar illa…

Men jag lydde min mammas råd och köpte mig en trisslott. Nu gäller det bara att ta reda på om jag kanske är miljonär nu… eller… ännu värre, tänk om ni får se mig på TV? Hm… Kanske ska slänga lotten.

Annars… måste jag fråga. Hur kommer det sig att det luktar mat i hela byhålan när jag är som hungrigast?

11 kommentarer:

annannan sa...

MIN moster förskolläraren har en favorithistoria om ett dagisbarn som en regnskursdag log brett och sa "Så härligt att solen skiner och värmer vattnet i min vänstra stövel!"

När solen skiner torkar hundbajset, är väl det trösterikaste man kan säga i den frågan.


Och det är tur att det är sol här för här är hundägarna inte noga med att ta upp efter jyckarna.

Micke sa...

Oj, det var längesedan jag var här, byte av datorer två ggr har resulterat i försvunna bokmärken.

Läser ikapp lite här då!!'

Kram till dig!

Anonym sa...

Du har inte skrivit något på länge, mår du bra?

Dubbelörn sa...

Halloj vännen, hoppas allt är väl med dig :)

Varma kramar

Dubbelörn sa...

Trots regn o gråväder skickar jag dig varma kramar :)

Isabelle sa...

Ha en riktigt fin midsommar. Ta hand om dig. Stor kram!

mintid sa...

Tittar in hos dig i kväll.
Jag har vaknat lite ur en blogg svacka och kom på att jag har saknat att hälsa på alla vännerna..
Får skärpa mig där.

Hoppas du mår bra!

Kram

Dubbelörn sa...

Hoppas du också njuter av den efterlängtade sommarvärmen.

Önskar dig en skön sommar :).

Varma kramar

messan sa...

Hoppas att du skrapar hem en massa pengar till just dig.

Psst... Vi plockar alltid upp efter vår vovvve så där finns inget att trampa i;)

Vad har du för sjukdom? Om du vill berätta. Jag har ms.
Ha en god natt!
Kram messan

Dubbelörn sa...

Hoppas sommaren givit dig sol o värme o ljuvliga minnen att plocka fram senare under året ;).

Storkramen är din ikväll :)

Dubbelörn sa...

Gissa om jag saknar dig... MYCKET!!

Varma kramar